Klanten werven
Workshop Waarde Propositie Canvas
Nieuwe klanten werven of vanuit je bestaande klanten meer omzet genereren, vraagt doorlopend aandacht. Nieuwe klanten heb je niet zomaar tenslotte! Als jij bezig gaat met plannen maken om nieuwe klanten te werven dan is dit aanbod voor jou: samen kijken we naar jouw Waarde Propositie en manieren om op een aantrekkelijke manier in beeld te komen bij nieuwe klanten.
Het Waarde Propositie Canvas* is een heel fijn instrument om te bepalen wat je klanten nodig hebben en wat jij ze te bieden hebt. Door twee kanten te belichten krijg je veel inzicht in de onderwerpen waarop jij je het best met je marketing kan focussen:
- Welke producten of diensten zijn echt van toegevoegde waarde?
- Wat zijn de échte koopmotieven van je klanten?
- Welke situaties zijn triggers voor doelgroepen om bij jou te winkelen?
- Hoe stem je je communicatie af op werven van nieuwe klanten?
- Wat zijn quick wins als het gaat om nieuwe klanten werven?
* Lees hier meer over Waarde Propositie Canvas
De manier waarop je klanten werft moet passen bij jou als ondernemer en bij je bedrijf. Daarom is het zo belangrijk om de toegevoegde waarde goed te doorgronden, want dit is tenslotte de basis van jouw klantcommunicatie. Dit traject is daarom echt maatwerk. Je zal zien: nieuwe klanten werven gaat hierna makkelijker!
Wat mag je verwachten?
Bij het invullen van een Waarde Propositie Canvas staan twee dingen centraal, namelijk de belevingswereld van jouw klanten en hoe jij met jouw aanbod aan hun behoeftes voldoet.
Met de inzichten van deze oefening, ben je beter in staat je verhaal af te stemmen op (nieuwe) klanten en weet je daardoor meer de aandacht te trekken. Omdat ze zich meer herkennen in jouw verhaal, is de kans dat ze ook eerder bij je komen ‘winkelen’.
Als dat nodig is, dan kunnen er ook afspraken worden gemaakt over de implementatie van de stappen die nodig zijn om nog beter op te vallen bij je doelgroepen. Dit bepaal je zelf en is optioneel, maar het biedt je de mogelijkheid om sneller vooruitgang te boeken. Zodat jij kan doen waar je goed in bent!
Praktische informatie
Duur: Het invullen van een Waarde Propositie Canvas is een zorgvuldige klus en duurt ongeveer 3-4 uur.
Resultaat: Een ingevuld Canvas waarop de toegevoegde waarde van jouw bedrijf staat, incl. inzichten hoe je nieuwe klanten kan werven
Plaats: het Marketingspreekuur kan je digitaal bezoeken via Skype, Google Meet of Zoom. Langskomen kan natuurlijk ook, het Marketingspreekuur is gevestigd in Almere langs de A6 (gratis parkeren).
Prijs: € 595,- excl. BTW
Vragen die op het Marketingspreekuur worden gesteld:
- Hoe schrijf ik goede teksten voor internet (vindbaarheid in Google)? 75%
- Hoe zorg ik het hele voor meer exposure of zichtbaarheid van mijn merk? 95%
- Wat kan ik doen om meer volgers op social media te krijgen? 90%
- Hoe zorg ik dat mijn vacatureteksten opvallen? 45%
- Hoe maak ik ik zelf briefpapier, folders, visitekaartjes of ander drukwerk? 70%
- Hoe kan ik het beter doen dan mijn concurrenten? 100%
- Hoe moet ik (nieuwe) klanten werven 85%
- Welke stappen zijn er om een propositie goed in de markt te zetten? 60%
- Hoe maak ik zelf video content en waarom zou ik dat eigenlijk willen? 70%
- Hoe laat ik mijn toegevoegde waarde aan (nieuwe) klanten zien? 65%
- Wat zorgt voor een succesvolle beurs of event (return-on-investment)? 80%
- Overige marketingvragen 40%
Doe jezelf een plezier
EN Kom langs op het marketingspreekuur
Blijf niet lopen met vragen over marketing, positionering, online zichtbaarheid, contentmarketing, sociale media, vormgeving en al die andere marketing gerelateerde dingen waar je het antwoord niet op weet.