Contentmarketing strategie

Merken die willen opvallen hebben behoefte aan een goede contentmarketing strategie. Want met de juiste boodschap en tone-of-voice weet je je doelgroepen te raken. In meerdere sessies komen verschillende onderwerpen aan bod en werken we toe naar een uitvoerbaar plan met contentrubrieken, planning, productie van content etc. 

In dit traject ga je in de breedte aan de slag om je merk verder op de kaart te zetten. Zo staan we stil bij de kansen van public relations (PR), social media en online marketing. 

Na afloop heb je een op maat gemaakte contentmarketing strategie en weet je welke kanalen je gaat inzetten om meer exposure voor je merk te krijgen.

  • Doelstellingen contentmarketing strategie bepalen
  • Tone of voice afstemmen op de belevingswereld van doelgroepen
  • Media kanalen kiezen (on- en offline)
  • Basisprincipes bespreken van public relations, social media en online marketing
  • Contentplanning maken (rubrieken, inhakers, thought leadership)
  • Stappenplan hoe je met contentmarketing meer exposure voor je merk genereert, incl. een planning voor jouw merk

Een contentmarketing strategie bedenken is maatwerk en exclusief bedoeld voor jouw merk. Daarom gaan we samen aan de slag en is de uitkomst ervan vertrouwelijk. Zo ben jij gegarandeerd van een unieke strategie waarmee je merk onderscheidend kan zijn. 

Wat mag je verwachten?

In dit traject staan jouw vragen rondom maken van goede content voor je merk centraal. Samen kijken we naar de theorie van een goede strategie en behandelen we kansen binnen public relations, social media en online marketing. Het traject vraagt dat je actief keuzes maakt en daarom is het opgedeeld in 4 sessies van 2 uur. Uiteraard word je geholpen met het maken van de juiste keuzes.   

Omdat er in de sessies verschillende onderwerpen voorbijkomen, ontvang je altijd een samenvatting van wat er besproken is en krijg je aan het eind een adviesrapport met concreet stappenplan. Zo weet je meteen waarmee je aan de slag kunt.  

Als dat nodig is, dan kunnen er ook afspraken worden gemaakt over de implementatie van de stappen uit het advies. Dit bepaal je zelf en is optioneel, maar het biedt je de mogelijkheid om sneller vooruitgang te boeken. Zodat jij kan doen waar je goed in bent!  

Praktische informatie

Duur: 4 sessies van 2 uur. In overleg kunnen het ook 2 sessies van 4 uur zijn. 

Resultaat: Een heldere contentmarketing strategie uniek voor jouw bedrijf en stappenplan om in actie te komen. 

Plaats: het Marketingspreekuur kan je digitaal bezoeken via Skype, Google Meet of Zoom. Langskomen kan natuurlijk ook, het Marketingspreekuur is gevestigd in Almere langs de A6 (gratis parkeren).

Prijs: € 1.275,- excl. BTW

Vragen die op het Marketingspreekuur worden gesteld:

  • Hoe schrijf ik goede teksten voor internet (vindbaarheid in Google)? 75% 75%
  • Hoe zorg ik het hele voor meer exposure of zichtbaarheid van mijn merk?  95% 95%
  • Wat kan ik doen om meer volgers op social media te krijgen? 90% 90%
  • Hoe zorg ik dat mijn vacatureteksten opvallen? 45% 45%
  • Hoe maak ik ik zelf briefpapier, folders, visitekaartjes of ander drukwerk? 70% 70%
  • Hoe kan ik het beter doen dan mijn concurrenten? 100% 100%
  • Hoe moet ik nieuwe klanten werven? 85% 85%
  • Welke stappen zijn er om een propositie goed in de markt te zetten? 60% 60%
  • Hoe maak ik zelf video content en waarom zou ik dat eigenlijk willen? 70% 70%
  • Hoe laat ik mijn toegevoegde waarde aan (nieuwe) klanten zien? 65% 65%
  • Wat zorgt voor een succesvolle beurs of event (return-on-investment)?  80% 80%
  • Overige marketingvragen  40% 40%

Doe jezelf een plezier 

EN Kom langs op het marketingspreekuur

Blijf niet lopen met vragen over marketing, positionering, online zichtbaarheid, contentmarketing, sociale media, vormgeving en al die andere marketing gerelateerde dingen waar je het antwoord niet op weet. 

8 + 4 =

Share This